Konut


Anadolu Hizmet Konut


Ani ve beklenmedik bir kaza ya da olay sonucu sigortalı konutun su/sıhhi tesisat, elektrik tesisatı, kapı ve camlarında ortaya çıkabilecek hasarlar ve bunun dışında çok çeşitli konularda, günde 24 saat, haftanın 7 günü boyunca sizlere sunulan çağdaş bir "acil ve ek hizmetler" paketidir.

Anadolu Hizmet, Konut poliçesi sahibi müşterilerimizin yararlandığı bir yardım hizmetleri paketidir. Konutunuzda karşılaşabileceğiniz istenmeyen, ancak bazen kaçınılmaz olan durumlarda tek bir telefonla aşağıda sizlere özetini sunduğumuz hizmetlerden yararlanmanızı sağlar.

Anadolu Sigorta olarak dileğimiz bu hizmetlere hiç ihtiyacınızın olmamasıdır. Ancak olması halinde de bir telefonunuz yeterli olacaktır.

Acil Hizmetler

Yangın Sigortası Genel Şartları ile poliçede belirtilen kloz hükümleri saklı kalmak kaydıyla, ani ve beklenmedik bir kaza ya da olay sonucu sigortalı konutun su/sıhhi tesisatı, elektrik tesisatı ile kapı ve camlarında aşağıda belirtilen şekilde meydana gelen hasarlar sonucu verilecek hizmetler Tablo'da belirtilen limitlere kadar 'Acil Hizmet' teminatının kapsamı dahilindedir.

Su/Sıhhi Tesisat Tamiri

Sigortalı konutta su vanasından başlayıp musluklara kadar olan sabit tesisatı ile kalorifer tesisatındaki borularda ya da sıhhi tesisattaki (pis su giderleri) sızma, çatlak ve kırılma sonucunda su sızdırması nedeniyle yapılacak acil tamir masrafları (işçilik, ulaşım ve malzeme dahil) teminat kapsamındadır.

Anadolu Hizmet kapsamında tıkanma sonucu geri tepme yapan, sızıntı yapan, çatlayan veya kırılan tesisat borularının açılması veya ihtiyaç halinde kırım yapılarak değişim işlemleri ile aşağıdaki haller de teminata dahil olup, tıkanan tesisat borusunun açılması için kırım yapılması gereken durumlarda kırılan bölgenin kapatılması işlemleri ise Anadolu Hizmet kapsamı dışındadır.

* Temiz su tesisatında oluşacak tıkanmanın açılması
* Sigortalı konuta ait olan kanalizasyon ve pis su tesisatındaki tıkanmaların açılması
Su/sıhhi tesisat arızalarının tamiri için, poliçe süresi içerisinde en fazla üç olay için ve her bir olayda, azami, Tablo'da belirtilen limite kadar hizmet verilecektir.

İstisnalar:

  • Musluk, pisuvar muslukları, ve bunun gibi her türlü armatürün tamiri ve değiştirilmesi,
  • Her türlü kaçak, sızıntı ve ıslanmadan dolayı ev eşyasında meydana gelen hasarın giderilmesi (tesisat veya diğer donanımların hasarı veya kırılmasından kaynaklanmış olsa bile),
  • Su borularına bağlı her türlü elektrikli ev eşyası (çamaşır makinesi, bulaşık makinesi, şofben, hidrofor, brülör, kombi vb.) veya klima, ısıtıcılar, su ısıtıcıları ile bunlara bağlı sıhhi malzemenin değişimi tamiri veya montajı,
  • Konuta ait olmayan ancak konut içinden geçen genel su veya sıhhi tesisatın tamiri,
  • Komşuya ait su/sıhhi tesisattaki arızalar ve bunun sonucu sigortalıya ait konutta oluşan hasarlar,
  • Konuta ait olmayan kanalizasyon veya pis su tesisatlarındaki tıkanmalar,
  • Konut içindeki sıhhi tesisat, sabit su tesisatı, kalorifer tesisatı, kanalizasyon ve pis su tesisatı dışında her türlü parçanın tamiri teminat kapsamı dışındadır.
  • Çilingir/Anahtar İşleri Tamiri

    Kapının açılması sırasında, herhangi kazai bir sebeple veya hırsızlık sonucu sigortalı konut içine girişi sağlayan kapıdaki kilitte meydana gelebilecek hasar, konuta ait anahtarın çalınması, kırılması veya kaybedilmesi sonucu, konutun emniyetsiz bir halde olması durumunda, bu tür tesisatın şartlarının böyle bir teminatı mümkün kıldığı durumda, konutu daha ileri bir hasar veya zarara karşı korumak amacıyla veya konuta girilememesi durumunda, kapıyı açmak ve sigortalıyı güvenli bir şekilde eve sokmak üzere yapılması gerekli acil tamirat, teminat kapsamındadır.

    Poliçe süresi içerisinde en fazla üç olay için ve her bir olayda, azami, Tablo'da belirtilen limite kadar hizmet verilecektir.

    İstisnalar:

    • Kapıya ait ve evin güvenliğini artıran sürgü ve zincir,
    • Kapının özelliğinden kaynaklanan ya da kapının içerden sürgülü olması durumunda sigortalının onayı ile kapının açılması sonucunda kapıda meydana gelebilecek hasarlar,
    • Kilidin değiştirilmesi için yapılan harcamaların Tablo 1'de belirtilen limiti aşması halinde, aşan kısım teminat kapsamı dışındadır.

    Konutta Kalanların Kurtarılması

    Çilingir/Anahtar işleri tamiri teminatı kapsamındaki sebeplerden dolayı konuta girmenin mümkün olmadığı durumlarda, konut içinde mahsur kalan şahısların kurtarılması için gereken kurtarma masrafları Tablo'da belirtilen limite kadar teminat kapsamındadır.

    Dış Cephe Camlarının Değişimi

    Sigortalı konutun dış cephesinde bulunan camların kırılması veya çatlaması durumunda, daha ileri hasar ve zarara karşı meskeni korumak amacıyla, hasar gören camın eskisi ile aynı özelliklere sahip yenisi ile değiştirilmesi için yapılması gerekli acil tamirat teminat kapsamındadır.

    Poliçe süresi içerisinde en fazla üç olay için ve her bir olayda, azami, Tablo'da belirtilen limite kadar hizmet verilecektir.

    Genel İstisnalar:

    1- Sigortalının kasıtlı olarak meydana getirdiği hasarlar,
    2- Mücbir sebepler (doğal felaketler), dolaylı veya dolaysız savaş, iç ve dış savaş, silahlı çatışma, ayaklanma, isyan, kargaşa, grev, toplum veya devlet güvenliğini etkileyecek her türlü olaydan dolayı meydana gelen hasarlar,
    3- Deprem, volkanik patlama, sel veya benzeri doğal afetler,
    4- Şirketin ön onayı olmaksızın sigortalı tarafından yapılan harcamalar.

    Ek Hizmetler:

    Otel Hizmeti

    Poliçe ile verilen teminatlar sonucu meydana gelen bir hasar durumunda konut oturulamaz hale gelir ise,

    1- tamiratı 24 saati geçen hasarlarda,
    2- sigortalının talebi ve şirketin onayı ile,
    3- konutta ikamet eden herkes için,
    4- günlük kişi başına azami Tablo'da belirtilen limite kadar otel masrafları en fazla 4 güne kadar teminat kapsamındadır.
    Ancak seçilecek olan otel, konuta en yakın noktada, en fazla 50 km. uzaklıkta olmalıdır. Otelde yapılan telefon, bar, restaurant, vb. ekstra masraflar sigortalıya aittir.

    Hırsızlık Hasarlarında Otel ve Güvenlik Hizmeti

    Konutta meydana gelen bir hırsızlık hasarı durumunda sigortalı ve birinci derece aile üyeleri için; bir gün için en fazla dört yıldızlı otelde konaklama masrafları (Standart oda+kahvaltı) karşılanacaktır. Ancak, seçilecek olan otel konuta en yakın anlaşmalı otel olacaktır. Otelde yapılan telefon, bar, restaurant vb. ekstra masraflar sigortalıya aittir. Yine sigortalının talebi halinde 24 saat için konutun bir güvenlik görevlisi tarafından korunması sağlanacaktır.

    Bu hizmet için resmi kurumlar tarafından tutulmuş hırsızlık zaptı (polis, jandarma vb.), sigorta eksperinin ön raporu/teyidi veya hırsızlık sonrasını gösteren resimler talebin değerlendirilmesi aşamasında sigortalıdan talep edilebilir.

    Doktor veya Ambulans Gönderilmesi

    Konutta meydana gelen bedeni yaralanma veya ciddi hastalık durumlarında, doktor kararıyla konuta ambulans veya doktor gönderilmesi teminat kapsamındadır.

    Poliçe süresi içerisinde en fazla üç olay için ve her bir olayda, azami, Tablo'da belirtilen limite kadar hizmet verilecektir.

    Uzman Hemşire veya Refakatçi Gönderilmesi

    Konutta meydana gelen bedeni yaralanma veya ciddi hastalık durumlarında, ameliyat sonrası bakım için, konutta Sigortalıya bakacak başka kimse yok ise, doktor kararıyla konuta uzman hemşire veya refakatçi gönderilmesi teminat kapsamındadır.

    Poliçe süresi içerisinde en fazla üç olay için ve her bir olayda, azami,Tablo'da belirtilen limite kadar hizmet verilecektir.

    Güvenlik Şirketi Temini

    Poliçe ile verilen teminatlar sonucu meydana gelen bir hasar durumunda sigortalının talebi ve şirketin onayı ile, tecrübeli ve güvenilir profesyoneller tarafından konutun güvenliği sağlanıncaya kadar konutu koruma ve gözetim altına alma hizmeti, en fazla 4 gün için teminat kapsamındadır.

    Evde meydana gelen bir hasar sebebiyle ortaya çıkan seyahat masraflarının karşılanması

    Sigortalı seyahatte iken, Sigortalının evindeki hırsızlık, kapı ve pencerelerin zorlanması, yangın veya patlama nedeniyle oturulmaz hale gelmesi, ya da fazla zararın ortaya çıkması riski sebebiyle, Sigortalının evinde bulunması gerektiği durumlarda, Şirket, Sigortalının ve beraberinde seyahatte olan birinci derece aile üyelerinin daimi ikametgahına dönüş masraflarını ödeyecektir.

    Bu menfaat, sadece, Sigortalının ve beraberindeki birinci derece aile üyelerinin asıl seyahat için kullanmış oldukları taşıma araçlarının acil dönüş için kullanamayacakları hallerde mümkündür.

    Birinci derece aile üyesinin ölümü sonrası meydana gelen seyahat masraflarının karşılanması

    Sigortalının, birinci dereceden bir aile üyesinin daimi ikametgahında ölümü veya ciddi hastalığı nedeniyle seyahatini yarıda kesmek zorunda kaldığında, Şirket, Sigortalının ve beraberinde seyahatte olan birinci derece aile üyelerinin daimi ikametgahına dönüşlerini organize edecektir.

    Bu menfaat, sadece, Sigortalının ve beraberindeki birinci derece aile üyelerinin asıl seyahat için kullanmış oldukları taşıma araçlarını acil dönüş için kullanamayacakları hallerde mümkündür.

    Sigortalı Faturalarının Ödemesi

    Sigortalı, geçirdiği kaza sonucunda, doktor onayı ile konutundan veya yatırılmış olduğu hastaneden ayrılamıyor ve yardım edecek yakını yok ise, konutunun abone fatura bedellerinin sigortalı tarafından ödenmesi koşulu ile, tüm tedavi ve nekahat devresi süresince, Sigortalı namına faturaların ödenmesi için gereken işlemler Şirket görevlileri tarafından yapılacaktır.

    Hastanede Yatma Durumunda Yardım

    Bedeni yaralanma veya ciddi hastalık nedeniyle Sigortalının hastanede yatması gerekirse ve yatış süresinin 2 günü aşması durumunda aşağıdaki hizmetlerden biri organize edilir ve azami, Tablo'da belirtilen limite kadar Şirket tarafından ödenir.

    1- Refakatçinin bir defaya mahsus hastaneye nakli.
    2- Çocukların (17 yaş altındaki)/ yatalak birinci dereceden aile ferdinin akrabaların yanına refakatçi eşliğinde bir defaya mahsus nakli.
    3- Çocukların (17 yaş altındaki)/ yatalak birinci dereceden aile ferdinin bakımı (Azami 48 saat ve sadece İstanbul, Ankara, İzmir'de).

    Hukuki Danışmanlık Hizmeti

    Sigortalının hukuki bir konu ile ilgili talebi üzerine, 365 gün 24 saat boyunca, Şirket tarafından alanında uzman bir hukuk danışmanıyla görüştürme yapılarak hukuki danışmanlık hizmeti verilecektir.

    Bu hizmet, Sigortalı ve yakınları için hukuki doküman hazırlanmasını ve yasal işlemlerin Sigortalının veya yakınının adına ifa/ikmalini kapsamaz.

    Tıbbi Danışmanlık Hizmeti

    Konutta meydana gelen acil sağlık durumlarında, 365 gün 24 saat Şirket doktoru ile sigortalı konferans görüşmesi yaptırılarak, gerekli tıbbi danışma hizmeti verilmekte, gerekirse ambulans gönderilmesi organizasyonu yapılacaktır. Yapılacak danışmanlık hizmetinde herhangi bir tanı konmayacak, ilaç önerilmeyecektir.

    Acil Mesajların İletilmesi

    Sigortalının talebi üzerine Şirket, yukarıdaki maddeler kapsamındaki konularla ilgili olarak acil veya gerekli mesajların iletilmesini sağlayacaktır.

    Profesyonel Ev Hizmetleri Organizasyonu

    Acil hizmetlerin düzenlenmesi ile ilgili olmayan her türlü durum için, sigortalının isteği üzerine aşağıda belirtilen konularda ilgili hizmetin lokal olarak verilmesinin mümkün olduğu hallerde, gerekli hizmet ve tamiri verebilecek profesyoneller veya hizmet birimleri gönderilecek ve bilgi verilecektir.

    • Su/ Sıhhi Tesisat/ Kalorifer Tesisatı İşleri (Doğalgaz tesisatı hariç)
    • Fayans / Kalebodur
    • Elektrik İşleri
    • Çelik/ Ahşap/ Alüminyum/ PVC kapı-pencere-doğrama tamir işleri
    • Cam İşleri
    • Sıva/ Duvar İşleri
    • Boya İşleri
    • Alçıpan/ Kartonpiyer İşleri
    • Yer döşeme Ahşap İşleri (Parke, Halıfleks, Mineflo, Lambiri Ahşap Kaplama vb.)
    • PVC/ Demir/ Aluminyum Doğrama İşleri
    • Tavan Kaplama/ Asmatavan İşleri (Taşyünü vb.)
    • Çatı/ Dere tamir İşleri

    Sigortalı bu tamir veya hizmetlerden kaynaklanan her türlü masrafı daima kendisi ödeyecektir.

    Ev yardım organizasyon hizmetleri mesai saatleri içinde verilecektir.

    Önerilen servis biriminden hizmet alıp almamak Sigortalının isteğine bağlıdır. Alınan hizmetlerle ilgili doğabilecek sorunlardan hizmeti doğrudan sağlayan servis birimi sorumlu olacaktır.

    Şirket, her türlü makul kontrolü dışındaki hallerin veya hizmet birimlerinin kendi kontrolleri dışındaki olağanüstü, öngörülemeyen durumlar veya çevresel kazalar sonucu tamamen meşgul olması veya en yakın yerde hazır bulunamamaları sonucu olarak, kendi namına yaptırım uygulayamayacağı hiçbir doğrudan hizmeti sağlamayacaktır.

    Bilgi ve Organizasyon Servisi

    Bilgi ve organizasyon servislerinde bağlantı Şirket tarafından sağlanacak, alınacak hizmetlerle ilgili masraflar Sigortalı tarafından ödenecektir. Önerilen servis biriminden hizmet alıp almamak Sigortalının isteğine bağlıdır. Alınan hizmetlerle ilgili doğabilecek sorunlardan hizmeti doğrudan sağlayan servis birimi sorumlu olacaktır.

    Verilebilecek bilgi ve servisler

    a- Yol, kaza ve hava durumu bilgileri
    b- Sağlık kuruluşları ile ilgili bilgiler
    c- Cenaze nakli ve defin organizasyonu
    d- Ulaşım araçları ile ilgili bilgiler
    e- Turistik bilgiler
    f- Çiçek gönderme
    g- Döviz kurları bilgileri
    h- Restoranlar ve eğlence merkezleri hakkında bilgiler
    i- Konaklama ile ilgili bilgiler
    j- Kültürel aktiviteler hakkında bilgiler
    k- Hayvan bakımı ile ilgili bilgiler
    l- Özel günler için organizasyon
    m- Yaşlılar ve çocukblar için akım hizmetleri
    n- Tercüme servisleri
    Diğer hizmetler: Jandarma, belediye, bakanlıklar, müsteşarlıklar, valilikler, adliyeler, devlet ve SSK hastaneleri, askerlik şubeleri, bankalar, basın kuruluşları, dernekler, savcılıklar, emniyet müdürlükleri, gazeteler, haber ajansları, meslek odaları, iş ve işçi bulma müdürlükleri vs. telefon ve adresleri.

    Olay:

    Tesisat/Elektrik İşleri için OLAY, poliçe şartları dahlinde tanımlanan "tesisat" üzerinde meydana gelen bir hasar anlamına gelmektedir. Bu hasara bağlı veya bu hasarın sonucu olarak tesisatta yapılacak tüm tamirat işleri bir olay olarak değerlendirilecektir.

    Cam İşleri için OLAY, bir seferde kırılan camların takılması anlamına gelmektedir.

    Çilingir İşleri için OLAY, herbir kapı için yapılacak tüm işlemler anlamına gelmektedir.

    Birinci Derecede Aile Üyesi :

    a- Sigortalı kişinin kendisiyle birlikte sürekli ikamet eden eşi ve çocukları,
    b- Sigortalı kişinin ve eşinin anne/babası (e beveyni)

    TEMİNAT TEMİNAT LİMİTİ
    Su/Sıhhi Tesisat Tamiri 200 USD/yılda 3 kez
    Elektrik Tesisatı Arızalarının Tamiri 200 USD/yılda 3 kez
    Çilingir/Anahtar İşleri 200 USD/yılda 3 kez
    Konutta Kalanların Kurtarılması 1000 USD
    Dış Cephe Camlarının Değişimi 300 USD/yılda 3 kez
    Otel Hizmeti 125 USD/gün/kişi (Maksimum 4 gün)
    Doktor veya Ambulans Gönderilmesi 200 USD/yılda 3 kez
    Uzman Hemşire veya Refakatçi Gönderilmesi 150 USD/yılda 3 kez
    Güvenlik Şirketi Maksimum 4 gün
    Evde meydana gelen bir hasar sebebiyle ortaya çıkan seyahat masraflarının karşılanması Sınırsız
    Birinci derecede aile mensubunun ölümü sonrası meydana gelen seyahat masraflarının karşılanması Sınırsız
    Sigortalı Faturalarının Ödenmesi Servis Hizmeti
    Hastanede Yatma Durumunda Yardım 150 USD
    Tıbbı Danışmanlık Hizmeti 365 gün /24 saat Sınırsız
    Hukuki Danışmanlık Hizmeti 365 gün /24 saat Sınırsız
    Acil Mesajların İletilmesi Sınırsız
    Profesyonel Ev Hizmetleri Organizasyonu Bağlantı
    Bilgi ve Organizasyon Servisi Bağlantı

    Size Özel Hizmetlerimiz

    İLETİŞİM

    • 0(212) 347 88 77
    • 0(530) 770 01 21
    • info@sigortauzmani.com.tr
    • FGN Sigorta Aracılık Hizmetleri
      Mecidiyeköy Mh. Büyükdere Cd.
      Bentek İş Mrk. No:47/54 Kat.4
      Şişli 34360 İstanbul

    BİLGİ MERKEZİ

    • Hasar Uygulamaları
    • Sigortacılık Kanunu
    • Hasar Süreci
    • Vergi Uygulamaları
    • İstatiki Veriler

    HİZMETLERİMİZ

    • Kasko / Trafik
    • Sağlık
    • Konut / DASK
    • Yıllık Hayat
    • Seyahat

    KAMPANYALAR